Kanada je bohatá na minerály vrátane kľúčových nerastných surovín pre
batérie, ako sú lítium, nikel a kobalt. A snaží sa prilákať firmy v
rámci dodávateľského reťazca pre elektromobily prostredníctvom
multimiliardového fondu zelených technológií, aby zabezpečila budúcnosť
svojho výrobného centra v Ontáriu, keď sa svet snaží znížiť emisie
uhlíka.
Autá s batériami vyrobenými v Kanade budú mať tiež nárok na dotácie v
USA v rámci zákona o znižovaní inflácie (Inflation Reduction Act, IRA).
Nemecký chemický gigant BASF si pred rokom zabezpečil tiež pozemok v
Kanade pre plánované zariadenie na výrobu materiálov pre batérie pre
trhy v USA a Mexiku.
Európske firmy sa snažia rozšíriť svoju prítomnosť v USA a využiť tak
veľkorysé stimuly v rámci zákona IRA. Aj autá s batériami z plánovaného
kanadského závodu Volkswagen budú mať totiž nárok na tieto dotácie.
Nemecká automobilka nešpecifikovala veľkosť investície ani kapacitu
nového závodu v Kanade. Ale vlani v auguste člen predstavenstva Thomas
Schmall uviedol, že prvý závod na batérie v Severnej Amerike by mal mať
kapacitu 20 gigawatthodín.